#64 Aku Hamasah As-Syabab

Tajuk:Aku Hamasah As-Syabab Penerbit:iman publications Penulis:Afiq Sazlan Muka surat:220
Buku yang santai dan tidak berat untuk menghabiskan bacaan ni.Secara ringkasnya,buku ini bertemakan dakwah dan tarbiyyah.Buku yang baik untuk dibaca bagi yang baru bertatih atau belum pernah bersama usrah. Bahasanya cukup indah dan puitis.Selain perkongsian kisah hidup penulis itu sendiri diselitkan juga kisah2 hidup yg ditulis dalam puisi. Perkongsiannya juga kadang2 #tepatdimuka. Tulisan buku ini banyak diselitkan tentang indahnya persahabatan kerana Allah. Bygkan,aku memanggil kalian yg lelaki semua syg...hahahaha Kalau buat sekarang ade mungkin aku dilabel yg berlainan.errrr.... Tp itulah keakraban dan keikhlasan persahabatan yg ditunjukkan dlm buku ni. Dalam buku ni juga diceritakan tentang impian afiq sazlan n his team.. Mungkin kalau google pasal afiq azlan akan jumpa pasal kisah dia yg drop dr sambung ambik medik di oversea untuk mencapai citanya dan impiannya untuk ummah. Yang paling aku suka,butir2 mutiara nasihat yg disampaikan dengan penggunaan bahasa yg cukup lembut dan terasa kasih dan syg.

"Not everyone has a past beautifully carved,but everyone has a beatiful future to carve,InsyaAllah..." WA...
Previous
Next Post »